Originàriament l’empresa estava adreçada a un públic més reduït i elitista i l’objectiu principal de la seva fundació era el cafè. Oferia el més refinat de la zona, ja que l’importava d’arreu del món, un tret distintiu i que garantia l’èxit.
La idea d’ampliar l’empresa va venir més tard i comportà un canvi en l’objectiu principal. Així doncs, malgrat ser un projecte arriscat, es tirà endavant buscant un públic més ampli que permetés internacionalitzar el negoci, però sense deixar de mostrar-s’hi propers.
Innovació, nous gustos i modernitat són unes de les característiques que han fet possible l’expansió. L’empresa ja no gira entorn el cafè i ha incorporat altres begudes i productes que han permès cridar l’atenció a nous clients.
La clau de l’èxit, però, ha estat la gran dedicació pel benestar i la comoditat del consumidor. El què pretén Starbucks és formar part de la vida dels seus clients, és a dir, que estiguin a gust com si fossin a casa.
Per assolir-ho no només s’ha creat un ambient càlid i relaxant en cada establiment, sinó que s’ha volgut anar més enllà i oferir als clients la possibilitat de realitzar activitats quotidianes totalment gratuïtes com ara llegir, escoltar música, mirar pel·lícules, connectar-se a Internet...
Aquesta finalitat s’ha fusionat amb una de totalment oposada, la d’adaptar-se i complaure a aquelles persones amb vides atrafegades i ocupades. D’aquesta manera, no només està pensat per a qui busca una estona de descans, sinó que també per als qui tenen pressa i no disposen del temps suficient com per quedar-se i reposar. Per tant, per tal de facilitar-los les coses a aquest segon tipus de client, Starbucks ha instaurat un mètode ràpid i eficaç a l’hora de vendre els seus productes que permet la fluïdesa de la compra. A més, disposa d’un personal molt capacitat i compromès amb els consumidors, transmetent-los proximitat i, a la vegada, professionalitat.
Finalment, cal afegir que l’empresa, a part de procurar pels beneficis individuals dels seus clients, també està implicada amb el medi ambient i intenta fomentar i conscienciar en la lluita per minimitzar-ne l’impacte tot fent campanyes, facilitant el reciclatge, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario